onsdag 2 maj 2018

Födelsedagspresent till barnbarn nr 3 i ordningen...

Delightful Desert, mönster Elizabeth Hartman och kviltad av Maria Bussler. Jag hade en idé om att kviltmönstret skulle innehålla kaktusar eftersom det rör sig om ett ökentema och till slut hittade Maria ett mönster jag gillade...

77" x  94" - 1,96m x 2,39m 

Jag sydde alla blocken trots att jag visste att den skulle bli alldeles för stor för en 90-säng. Jag tog bort 2 rader i ytterkanterna och lät dem ingå i baksidan. 


Av tygerna som blev över sydde jag också The Greenhouse Quilt, som ska iväg på kviltning snart....

Nästa Elizabeth Hartmanprojekt är så gott som färdigsytt: Bjorn Bear, bild kommer snart!

3 kommentarer:

  1. Jag säger som ungdomarna: Den är "grym":-)). Vilket läckert jobb du gjort och vilken fantastisk present.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kvilt! Och vilken härlig present!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. I love Elizabeth's designs. These blocks are beautiful!

    SvaraRadera